- سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان در آموزش تاریخ
- ثبت و تدوین تجارب ارزشمند اساتید و معلمان در آموزش تاریخ
- انتقال تجارب ارزشمند اساتید و معلمان در آموزش تاریخ
- آشنایی معلمان جدید و دانشجو معلمان با تجارب اساتید و معلمان شاخص در آموزش تاریخ
- ایجاد نگرش مثبت نسبت به خودروایتپژوهی(خودکاوی روایی) در معلمان به منظور ثبت تجربیات ارزشمند حرفهای خود
- ایجاد فرصت برای تعامل علمی میان استادان و معلمان در به اشتراکگذاری دانش عملی آموزش محتوا در تاریخ
- ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از فعالیتهای علمی-پژوهشی اساتید و معلمان