1. تجربه­ های آموزشی - تربیتی معلمان در آموزش تاریخ
  2. کلاس­های چندپایه و تجارب حرفه­ای معلمان در آموزش تاریخ
  3. راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش تاریخ
  4. طراحی آموزشی در آموزش تاریخ
  5. ارزشیابی در آموزش تاریخ
  6. طراحی واحد یادگیری در آموزش تاریخ
  7. بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش تاریخ
  8. مقابله با کج­فهمی­های رایج در آموزش تاریخ
  9. تجارب  پژوهشی (اقدام­پژوهی، درس­پژوهی، روایت­پژوهی) مرتبط با آموزش تاریخ
  10. آموزش تاریخ با استفاده از سایر محیط­های یادگیری(گردشگری علمی، موزه و ...)
  11. تدریس مشترک در آموزش تاریخ